رابطهی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل باید مطالعات نظری و تجربی گوناگونی عواملی که منجر به رضایت زناشویی متأهلین می گردد و بررسی میزان رابطهی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی، انجام شود | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 251 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 90 |
رابطهی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل
**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.
در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی رابطهی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل شهر انجام شده است که پژوهشی از نوع همبستگی می باشد.جامعه آماری شامل کلیه بین اساتید متأهل و حجم نمونه 120 نفر از این جامعه می باشد. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین بلوغ عاطفی و رضایتمندی زناشویی بین اساتید متأهل شهر رابطه معنادار وجود دارد. با توجه به تحلیل یافته ها بوسیله همبستگی ،بین مولفه های بلوغ عاطفی (ثبات عاطفی ،بازگشت عاطفی وسازگاری اجتماعی) و رضایتمندی زناشویی بین اساتید متأهل رابطه مثبت معنادار وجود دارد.همچنین بین فروپاشی شخصیت و رضایتمندی زناشویی بین اساتید متأهل رابطه معكوس (منفی) معنادار وجود دارد. یعنی هر اندازه فروپاشی شخصیت بالا باشد احتمال رضایتمندی زناشویی كمتر است و بالعكس همچنین نتایج نشان دادکه بین فقدان استقلال و رضایتمندی زناشویی بین اساتید متأهل رابطه معنادار وجود ندارد. با توجه به ارتباط بالای بلوغ عاطفی با رضایتمندی زناشویی پیشنهاد میگردد سازمانهای متولی امور آموزش در کشور، بیشتر به مقوله آموزش مهارتهای لازم جهت افزایش بلوغ عاطفی بپردازند تا باعث بهبود روابط زناشویی و محکمتر شدن بنیان خانواده گردد.
کلید واژه: بلوغ عاطفی، رضایتمندی زناشویی، بین اساتید متأهل
بیان مسئله
با شروع زندگی مشترک و ایجاد رابطه زناشویی، رضایت زناشویی به متغیری مهم در رابطه با کیفیت زندگی بدل میشود. رضایت زناشویی یک متغیر نگرشی است و بنابراین یک خاصیت فردی زن و شوهر محسوب می شود. رضایت زناشویی فرآیندی است كه در طول زندگی زوجین به وجود میآید و لازمهی آن انطباق سلیقهها، شناخت ویژگیهای شخصیتی،ایجاد قواعد رفتاری و شكلگیری الگوهای مراودهای است.( خدابخش احمدی و همكاران،1384).
بدین ترتیب میتوان گفت: زوجینِ دارای رضامندی، در حیطههای گوناگون زندگی با همدیگر توافق دارند.این چنین زن و شوهرهایی از نوع و سطح روابط عاطفیشان راضی هستند،پایبندیهای مذهبی مشتركی دارند، وقت و مسائل مالی خودشان را به خوبی برنامهریزی ومدیریت میكنند، در مسائلی كه اختلاف نظر دارند، مصلحت زندگی و خانواده را بر مصلحت خود ترجیح داده، از انعطافپذیری بالایی برخوردارند، از نوع و كیفیت گذران اوقات فراغت و رفتوآمد با اقوام و دوستان رضایت دارند و در نهایت، در تعداد و نوع تربیت فرزندان با هم اشتراك نظر دارند. اهمیت كیفیت زندگیزناشویی یا همان رضامندی و نارضامندی زناشویی، در تأثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی پدیدار میشود. مطالعات نشان داده است كه رضامندی و یا نارضامندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تأثیر میگذارد، برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تأثیر جسمانی نشان داد، افراد متأهل كه زندگیشان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته، عموماً عمر طولانی دارند، از نظر جسمانی سالمترند، شاد هستند و بیشتر احتمال دارد كه از سرطان نجات یابند. ( خدابخش احمدی و همكاران،1384).افراد متأهل ی كه زندگیشان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته و از رضامندی زناشویی بالایی برخوردارند. بیشتر عاطفیاند و در مقایسه با افراد ناسازگار، كمتر دچار مشكلات روانشناختی میشوند.
بلوغ عاطفی را می توان به توانایی کنترل خود در مقابل ناکامی ها، احساس مسئولیت در قبال تصمیمات و اعمال شخصی و سطح مطلوبی از آگاهی نسبت به عواطف خود توصیف نمود. مواری (1997) بلوغ عاطفی را به توانایی عشق دادن و عشق گرفتن، توانایی رو به رو شدن با واقعیات زندگی و تجزیه و تحلیل جزئیات آن وقایع، توانایی تعبیر مثبت داشتن از رویدادها و تجربیات ناگوار زندگی، توانایی یادگیری از شکست ها و تجارب تلخ زندگی، توانایی پذیرش شکست ها و ناکامی ها، توانایی کنترل خشم و رهایی از رفتار های تکانشی توصیف کرده است.عوامل گوناگونی بر رضایت زناشویی تاثیر گذارند که هر کدام از این عوامل نیز در جایگاه خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم از بلوغ عاطفی تاثیر می گیرد و ...
فرضیات تحقیق
1- بین میزان رابطه بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی بین اساتید متأهل رابطه معنا داری وجود دارد.
2- بین رضایت زناشویی مردان و زنان تفاوت معناداری وجود دارد.
3- مولفه ها و شاخص های بلوغ عاطفی می توانند رضایت زناشویی بین بین اساتید متأهل مرد و زن را پیش بینی کنند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل 1- کلیات تحقیق…………………….. 1
1-1- مقدمه............ 2
1-2- بیان مسئله. 2
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 4
1-4- اهداف تحقیق.. 5
1-5- سوالات تحقیق.. 5
1-6- فرضیات تحقیق.. 5
1-7- نعاریف واژه ها 5
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق... 7
2-1- تعریف بلوغ.................. 8
2-2- تعریف عاطفه. 8
2-3- مفهوم بلوغ عاطفی.. 9
2-4- بلوغ عاطفی از دیدگاه روان شناسان.. 10
2-5- عوامل مؤثر بر بلوغ عاطفی.. 12
2-6- ویژگی های افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند. 14
2-7- نیازهای عاطفی فرد و اهمیت آن ها 15
2-8- تعادل عاطفی و روانی زوجین.. 16
2-9- رضایتمندی زناشویی.. 18
2-10- تاریخچهی رضایتمندی زناشویی.. 19
2-11- رضایتمندی زناشویی از دیدگاه اسلام. 21
2-12- عوامل تعیین کننده موفقیّت ازدواج و رضایت زناشویی.. 23
2-13- نقش هوش عاطفی در روابط زوجهای جوان.. 30
2-14- نظریههای مرتبط با آسیب شناسی رضامندی زناشویی.. 32
2-15- عوامل نارضایتی زوجین در زندگی مشترک... 36
2-16- ادراک عاطفی و روابط زوجین.. 40
2-17- تأثیر عواطف و هیجانات در رضایتمندی زناشویی.. 42
2-18- اهمیت بلوغ عاطفی در تحکیم پیوندهای زناشویی.. 45
2-19- مدیریت عواطف و تأثیر آن بر رضایتمندی زناشویی.. 47
2-20- عوامل جدائی عاطفی و نارضایتی های زناشویی زوجین.. 49
2-21- روش هایی برای بهبود بلوغ عاطفی و رضایتمندی زناشویی.. 51
2-22- تحقیقات انجام شده 52
فصل 3- روش شناسی تحقیق... 55
3-1- روش تحقیق.. 56
3-2- جامعه آماری.. 56
3-3- نمونه و روش نمونه گیری.. 56
3-4- روش گردآوری اطلاعات... 57
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات... 57
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها 59
فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات... 60
4-1- یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق...................... 61
4-2- یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق........................ 65
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات... 74
5-1- نتیجه گیری.. 75
5-2- پیشنهادات... 78
فهرست منابع.. 79
فهرست جداول
3-1- نحوه ی امتیازدهی به پرسشنامه مقیاس بلوغ عاطفی (EMS) 58
4-1- توزیع سنی بین اساتید 62
3-2- میزان تحصیلات بین اساتید 62
4-3- مقایسه انحراف معیارو میانگین نمرات بلوغ عاطفی و ابعاد آن در بین اساتید متأهل بر حسب جنسیت... 65
4-4- میانگین و انحراف معیار شاخص های بلوغ عاطفی در بین اساتید متأهل 65
4-5- مقایسه میانگین نمره رضایتمندی زناشویی و ابعاد آن در نمونه های مورد مطالعه بر حسب جنس... 66
4-6- شاخص های توصیفی رضایت زناشویی و بلوغ عاطفی و مؤلفه های آن در آزمودنیهای پژوهش... 67
4-7- ارتباط نمره بلوغ عاطفی و مؤلفه های رضایتمندی زناشویی.. 68
4-8- مقایسه میانگین رتبه نمره ابعاد هوش هیجانی در نمونه های مورد مطالعه بر حسب جنس... 69
4-9- جدول ضرایب همبستگی بلوغ عاطفی و مؤلفه های آن با رضایت زناشویی در زنان پژوهش و همسرانشان. 69
4-10- جدول خلاصه نتایج همبستگی چندگانه مؤلفه های بلوغ عاطفی زنان پژوهش و همسرانشان و رضایت زناشویی در زنان پژوهش.... 69
4-11- خلاصه نتایج همبستگی چندگانه مؤلفه های بلوغ عاطفی زنان پژوهش و همسرانشان و رضایت زناشویی در همسران 70
4-12- خلاصه نتایج همبستگی چندگانه بلوغ عاطفی زنان پژوهش و همسرانشان و رضایت زناشویی در زنان پژوهش و همسرانشان.. 71
4-13- میزان همبستگی بین موفقیت شغلی با بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی.. 71
فهرست شکلها
4-1- توزیع سنی بین اساتید زن.. 63
4-2- توزیع سنی بین اساتید مرد. 63
4-3- میزان تحصیلات بین اساتید زن.. 64
4-4- میزان تحصیلات بین اساتید مرد. 64
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
رابطهی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل,
نمونه سوالات استخدامی جمعیت هلال احمر نمونه سوالات استخدامی جمعیت هلال احمر | ![]() |
دسته بندی | نمونه سوالات استخدامی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 7621 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 376 |
مجموعه ی سوالات استخدامی جمعیت هلال احمر شامل سوالات زیر است : ( تمامی سوالات دارای پاسخنامه میباشد)
۳۴۵ سوال زبان و ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه
۳۲۵ سوال احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه
۲۸۵ سوال زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه
۳۱۵ سوال کامپیوتر به همراه پاسخنامه
۲۶۵ سوال هوش و استعداد تحصیلی به همراه پاسخنامه
جزوه اساسنامه جمعیت هلال احمر
حزوه آموزش کمکهای اولیه
جزوه مرور مختصر بر تاریخچه صلیب سرخ و هلال احمر
شما با مطالعه این نمونه سوالات می توانید گام بزرگی به سمت استخدام شدن در این آزمون بردارید.
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
نمونه سوالات استخدامی جمعیت هلال احمر ,
تحقیق و پژوهش جذب، گزینش و مدیریت نیروی انسانی در سازمانها این تحقیق در مورد جذب، گزینش و مدیریت نیروی انسانی در سازمانها در 40 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد | ![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 378 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
فهرست
مقدمه. 2
فلوچارت فرآیند استخدام. 3
ویژگی های یک آزمون استاندارد. 28
هدف از مصاحبه استخدامی.. 34
اقدامات قبل از مصاحبه استخدامی.. 34
اقدامات در طول مدت مصاحبه استخدامی.. 35
نحوه مصاحبه استخدامی.. 35
- مصاحبه بسته از پیش طراحی شده 36
مصاحبه باز غیر مشخص.... 36
مصاحبه نیمهبسته مخلوط.. 37
- مصاحبه بصورت میزگرد یا گروهی.. 37
ارزیابی داوطلب... 38
- ارزیابی مصاحبه. 39
منابع.. 39
مقدمه
سازمانهای مدعی هستند که افراد مزایای رقابتی آنها میباشند خواه به صورت کارشناسان فنی، کارشناسان متخصص در ارائه خدمات مناسب به مشتریان یا مدیران با بصیرت ... در عصر حاضر، منابع انسانی به طور متناقض میتوانند عاملی برای موفقیت یا شکست برای همهی سازمانهای باشند بخصوص برای نوع کار آفرین آنها.
بعد از آن فرآیند استخدام شروع می شود. در روند استخدامی، سازمان به دنبال بهترین گزینه از متقاضیان بالقوه است.در فرآیند استخدام سازمان برای شناسایی متقاضیانی با دانش لازم، مهارت، توانایی و ویژگی های برتر تلاش می کند. در این روند سازمان برای نیل به اهدافش، اقدام به استخدام نیروی کار جدید می کند و یا موقعیت کاری، کارکنان فعلی را تغییر می دهد. برخی سازمان ها برای فرآیند استخدام خود از منابع بیرون سازمان استفاده می کنند.در این روش از اینترنت، تبلیغات روزنامه ای و انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه برای استخدام استفاده می کنند. اما برخی دیگر از سازمان ها به منابع داخلی توجه بیشتری نشان می دهند و حتی خود را معطوف به منابع داخلی می دانند، یعنی از کارکنان فعلی، به متقاضیان اضافه کار یا کار در خانه مراجعه می نمایند. در برخی سازمان ها انتخاب برای استخدام بر اساس تخصص خاص انجام می شود و در برخی دیگر استخدام بر اساس صلاحیت های عمومی، علاقه به کار تیمی و … صورت می گیرد. بطور کلی مدیر منابع انسانی با توجه به قوانین و اهداف سازمان روشی خاص برای استخدام در نظر میگیرد. پنج مورد که در انتخاب متقاضیان استخدام از سوی مدیران منابع انسانی و کارفرمایان مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. عبارتند از:
مهارت های درون فردی
اخلاق کاری
ابتکار و انعطاف پذیری
درستکاری و وفاداری
مهارت های ارتباطی قوی (شفاهی و کتبی)
به طور کلی سیاستهای کارمندیابی بر دو نوع است:
1- نیرو یابی از داخل سازمان
نیرو یابی از داخل موجب می شود که تحرک کارکنان برای افزایش دانش و مهارت خود بالا برود، موجب می شود تا کارکنان در تعیین رفتار خود دقت بیشتری نمایند، موجب کاهش هزینه های کارمندیابی می گردد و مانع ورود افراد ناباب به سازمان می شود.
اما :
از سوی دیگر موجب ورود افراد جدید با ایده های جدید به سازمان می شود.
برای ارزیابی موفقیت مصاحبه، میتوان پس از پایان هر سری مصاحبه و انتخاب فرد یا افراد مورد نظر و با در نظر داشتن اینکه آیا به انتخاب خود اطمینان داریم؟ آیا توانستیم اطلاعات لازم را کسب کنیم؟ کمترین رضایت را از کدام بخش مصاحبه داریم؟ آیا ممکن بود پاسخها و نتیجهگیری رضایتبخشتری داشته باشیم؟ آیا میدانیم چگونه در سری بعد مصاحبه بهتری انجام دهیم؟ مصاحبه استخدامی را ارزیابی نمائید.
در اغلب موارد سنجش کارآیی مصاحبهشونده (پس از استخدام) میتواند بهترین عامل ارزیابی مصاحبه باشد. البته متأسفانه هیچ وقت نخواهیم توانست بفهمیم که آیا افراد رد شده نیز میتوانستند پس از استخدام موفق شوند یا خیر.
در پایان لازم به یادآوری است که هنگام مصاحبه باید بیتعصب بود و چنانچه احساس مثبت یا منفی در مصاحبهکننده نسبت به متقاضی استخدام وجود دارد، بدنبال اطلاعاتی باشیم که این احساس را بلا اثر نماید چرا که در اینصورت با کسب اطلاعات منطقی و مؤثر میتوان نتیجهگیری بهتری کرد و چه بسا نتیجه
فلوچارت فرآیند استخدام
همانطور که قبلا هم بیان شد هر سازمان بر مبنای قوانین و اهداف خود اقدام به استخدام می نماید. فلوچارت فرآیند استخدام برای هر سازمان متفاوت می باشد. برای رسم فلوچارت استخدام سازمان موارد به ترتیب اولویت ذکر می شوند و به صورت متوالی قرار می گیرند. در ادامه چند نمونه فلوچارت برای آشنایی بیشتر قرار می گیرد. به صورت معمول مهمترین عامل عمومی مورد بررسی متقاضیان کار، ویژگی های شخصیتی و رفتاری می باشد. سازمان ها بر سنجش ابعاد شخصیتی از مصاحبه و تست های روانشناسی استفاده می کنند.استفاده از این تست ها و پرسشنامه های کتبی می تواند فرآیند استخدام (فلوچارت استخدام) را کوتاهتر کند. اگر چه بیشتر دانش ما دربارهی مباحث سنتی منابع انسانی (کارمندیابی، جبران خدمات، ارزیابی) در سازمانهای بزرگ میتوانند در سازمانها کوچک نیز بکار روند، با این حال شواهد نشان میدهد که سازمانهای کوچک تفاوتهای دارند و مدیریت افراد درون آن طرح واضحی مانند سازمانهای بزرگ ندارد. بررسی ها آشکار کرده است که درک ما از مباحث مهم منابع انسانی در سازمانهای کوچک محدود است . اگر چه ما ناچاریم در ابتدا درک کنیم که این سازمانها چگونه استخدام میکنند، پاداش میدهند، و شاید حتی چگونه کارکنان خود را برمیانگیزند، اما با کمبود تئوری و اطلاعات ضروری برای درک اینکه چگونه این سازمانها کارکنانشان را آموزش میدهند، عملکردشان را ارزیابی میکنند، تغییر سازمانی را اداره میکنند و یا به روابط بالقوه بین کارکنان پاسخ میدهند، مواجه هستیم. مسلم است که تصمیمات بالقوه اولیهی منابع انسانی ناچار تأثیر بسزایی در موفقیت سازمان را دارند. بسیار مهم است که ما درک کنیم چگونه این حوزههای کارکردی (و همچنین تکامل و تعامل آنها) بر سازمانهای کوچک نوظهور اثر میگذارند و چگونه تصمیمات اتخاذ شده منابع انسانی در طول مراحل رسمی توسعه یک سازمان بر اهداف بلند مدت آن اثر میگذارد.
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تحقیق و پژوهش جذب، گزینش و مدیریت نیروی انسانی در سازمانها ,
بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن عظمت وجلال هر ملتی در تاریخ گذشته و در عناصر فرهنگی و تمدنی آن جامعه نهفته شده است و ایران این سرزمین پهناور با قدمتی به در ازای تاریخ و گنجینه ای از فرهنگ و ادب كه در طول هزاران سال پایدار و سرافراز بر تارك تاریخ همچون گوهری می درخشد | ![]() |
دسته بندی | کارشناسی ارشد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 105 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 145 |
دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تاریخ
بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن
جشن نوروز
فرهنگ و تمدن ایران باستان
عوامل ماندگاری جشن نوروز
نوروز در زمان سلسله هخامنشیان
نوروز در زمان اشکانیان و ساسانیان
نوروز پس از اسلام
2- پیوند نوروز با افسانه ها و اساطیر كهن
6- بررسی جشن نوروز در ادوار تاریخی ایران باستان
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن ,
پایان نامه بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی پایان نامه بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 334 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 148 |
پایان نامه بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی
اختلال اضطراب اجتماعی، رایجترین اختلال اضطرابی و سومین اختلال شایع روانپزشکی به حساب میآید. امروزه پژوهشهای بالینی در حوزه بررسی سازوکارهای زیربنایی اضطراب اجتماعی به منظور دستیابی به درمانهای موثر به خصوص درمانهای شناختی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی تداعیهای خودکار منفی نسبت به خود داشته و به دنبال آن انتظار مورد ارزیابی منفی قرار گرفتن از جانب دیگران را دارند. در واقع عزت نفس ضمنی آنها پایین و ترس از ارزیابی منفی ضمنیشان بالاست. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی روش شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی و ارزیابی اثربخشی این روش بر کاهش سطح اضطراب اجتماعی، از بین رفتن اختلال و عزت نفس آشکار در افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی است. در این پژوهش دو گروه از افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی که در هر گروه 20 نفر به طور تصادفی گمارده شده بودند، قرار گرفتند. در ابتدا هر دو گروه پرسشنامههای اضطراب اجتماعی کانور، اضطراب اجتماعی لیبوویتز، عزت نفس روزنبرگ و افسردگی بک را تکمیل کرده، سپس با استفاده از آمایه رایانهای IAT نمره عزت نفس ضمنی و ترس از ارزیابی منفی ضمنیشان مورد سنجش واقع شد. در مرحله بعد مداخله شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای به مدت 3 روز نامتوالی بر روی گروه آزمایش اجرا شد. تمام این مراحل برای گروه کنترل نیز با اجرای مداخله شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای با محرک خنثی انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای منجر به افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی شد. همچنین سطح اضطراب اجتماعی این افراد کاهش پیدا کرد ولی تغییر قابل توجهی در کل اختلال اضطراب اجتماعی و عزت نفس آشکار آنها مشاهده نشد.
کلید واژه: اختلال اضطراب اجتماعی، عزت نفس ضمنی، ترس از ارزیابی منفی ضمنی، IAT، شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه
1-1-مقدمه 2
1-2- بیان مساله 4
1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش 7
1-4- اهداف پژوهش 10
1-5- تعریف مفهومی اصطلاحات و متغیرها 10
1-5-1- اختلال اضطراب اجتماعی 10
1-5-2- عزت نفس ضمنی 10
1-5-3- ترس از ارزیابی منفی ضمنی11
1-5-4-تداعیهای ضمنی 11
1-5-6- عزت نفس 12
1-5-7-شرطی سازی ارزشی12
1-5-8- برنامه شرطی سازی ارزشی زیر آستانهای 13
1-6- تعریف عملیاتی متغیرها 13
1-6-1- اختلال اضطراب اجتماعی 13
1-6-2- عزت نفس ضمنی 13
1-6-3- ترس از ارزیابی منفی ضمنی 14
1-6-4- عزت نفس آشکار 14
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه
2-1- مبانی نظری 16
2-1-1-اختلال اضطراب اجتماعی 16
2-1-1-1-شیوع اختلال اضطراب اجتماعی 17
2-1-1-2-تفاوتهای جنسیتی در اضطراب اجتماعی 18
2-1-1-3-سبب شناسی 19
2-1-1-3-1- تبیینهای روان پویشی 19
2-1-1-3-2- تبیینهای انسانی نگر و هستی نگر 19
2-1-1-3-3- تبیینهای رفتاری 19
2-1-1-3-4- تبیینهای شناختی 20
2-1-1-3-4-1- الگوی طرحوارهای بک 20
2-1-1-3-4-2- مدل کلارک و ولز (1995) 22
2-1-1-3-4-3- مدل راپی و هیمبرگ(1995) 23
2-1-1-3-4-4- مدل هافمن و بارلو (2002) 24
2-1-1-3-4-5- تبیینهای مبتنی بر عوامل فرهنگی- اجتماعی 25
2-1-1-3-4-6- تبیینهای زیستی 26
2-1-1-3-4-7- مدل کیمبرل (2008) 27
2-1-1-3-4-8- نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت 28
2-1-1-3-4-9- مدل راپی و اسپنس (2004) 28
2-1-1-4- راهبردهای درمانی اضطراب اجتماعی 31
2-1-1-4-1-دارودرمانی 32
2-1-1-4-2-روان درمانی 33
2-1-1-4-2-1- رفتاردرمانی 33
2-1-1-4-2-1-1- حساسیت زدایی تدریجی 33
2-1-1-4-2-1-2- مواجهه درمانی 34
2-1-1-4-2-1-3- آموزش مهارتهای اجتماعی 34
2-1-1-4-2-2- شناخت درمانی 35
2-1-1-5-همایندی 37
2-1-1-6-مقایسه با دیگر سازه ها 38
2-1-1-6-1- اختلال اضطراب اجتماعی و کمرویی 38
2-1-1-6-2- اختلال اضطراب اجتماعی و آگورافوبیا 39
2-1-1-6-3- اختلال اضطراب اجتماعی و اضطراب طبیعی 40
2-1-1-6-4- اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال شخصیت اجتنابی41
2-1-2-عزت نفس 44
2-1-2-1-نظریاتی در باب نگرش خود 44
2-1-2-1-1- دسترسپذیری و نیروی تداعی 44
2-1-2-1-2- دیدگاه دسترس پذیری نگرش 45
عنوان صفحه
2-1-2-1-3- الگوی MODE فازیو 46
2-1-2-1-4- یادگیری تداعیگرایانه 46
2-1-3- آستانهها 47
2-1-3-1- ادراک زیر آستانهای 48
2-1-3-2- اثرات ادراک زیرآستانهای 49
2-1-3-2-1- همبستههای عصبی 50
2-1-3-2-2- اثرات هیجانی و ارزشی 50
2-1-3-2-3- اثرات معنایی پایه 50
2-1-3-2-4- قضاوتهای اجتماعی 51
2-1-3-2-5- رفتار 51
2-1-4- فرایندهای ضمنی 52
2-1-5- شرطی سازی ارزشی 53
2-1-5-1- شرطیسازی ارزشی و شرطیسازی پاولفی 55
2-1-5-2- شباهتهای شرطیسازی ارزشی (EC) و شرطیسازی پاولفی (PC) 56
2-1-5-5- رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی 60
2-1-5-5-1- دیدگاه انتسابی 60
2-1-5-5-2- دیدگاه کلگرایانه 61
2-1-5-5-3- دیدگاه اسناد نادرست ضمنی 61
2-1-5-5-4- دیدگاه طبقهبندی مفهومی 62
2-1-5-5-6- دیدگاه گزارهای 63
2-1-5-6- کاربردهای شرطی سازی ارزشی64
2-2- پیشینه عملی 65
2-3- سوالات پژوهش 78
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- نوع پژوهش 80
3-2-جامعه آماری 80
3-3- نمونه و روش نمونهگیری 80
3-4- ابزار پژوهش 81
3-4-1- پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS) 81
3-4-2- پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) 82
3-4-3- مقیاس عزت نفس روزنبرگ 83
3-4-4-پرسشنامه افسردگی بک 84
3-4-5- آزمون تداعی ضمنی (IAT) 85
3-4-5- 1- ساخت آزمون سنجش عزت نفس ضمنی (IAT) 85
3-4-5- 2- ساخت آزمون سنجش ترس از ارزیابی منفی ضمنی (IAT) 87
3-4-6- برنامه آموزش شرطی سازی ارزشی زیر آستانهای 87
3-5- روش اجرا 88
3-6- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات 89
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4-1-آمارههای توصیفی مربوط به متغیرهای جمعیتشناختی 91
4-2- تحلیل توصیفی دادهها 93
4-3- تحلیل استنباطی دادهها 96
4-3-1- سوال اول 98
4-3-2- سوال دوم 99
4-3-3- سوال سوم 100
4-3-4- سوال چهارم 100
4-3-5- سوال پنجم 101
4-3-6- سوال ششم 102
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال اول پژوهش 104
5-2- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال دوم پژوهش 106
5-3- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال سوم پژوهش 108
5-4- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال چهارم پژوهش 109
5-5- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال پنجم پژوهش 110
5-6- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال ششم پژوهش 111
5-7- یکپارچهنگری پژوهش 113
5-8- کاربردهای نظری پژوهش 113
5-9- کاربردهای عملی پژوهش 114
5-10- محدودیتهای پژوهش 114
5-11- پیشنهادهای پژوهش 15
5-11-1- پیشنهادهای کاربردی 115
5-11-2- پیشنهادهای پژوهشی 115
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی 116
منابع انگلیسی 120
پیوستها
برگه اطلاعات و رضایت نامه پژوهش131
پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ132
پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز133
پرسشنامه اضطراب اجتماعی SPIN 135
پرسشنامه افسردگی بک 136
اسلایدهای مرتبط با آزمون عزت نفس ضمنی139
اسلایدهای مرتبط با آزمون ترس از ارزیابی منفی ضمنی 140
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 4-1- میانگین و انحراف استاندارد سن در دو گروه آزمایش و کنترل91
جدول4-2- میانگینو انحراف استاندارد تحصیلات در دو گروه آزمایش و کنترل92
جدول4-3- دادههای توزیع فراوانی وضعیت تاهل در گروه آزمایش 92
جدول4-4- دادههای توزیع فراوانی وضعیت تاهل در گروه کنترل 93
جدول 4-5- دادههای توصیفی متغیر نمره عزت نفس ضمنی 93
جدول4-6-دادههای توصیفی متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 94
جدول4-7- دادههای توصیفی اضطراب اجتماعی94
جدول4-8-دادههای توصیفی متغیر اضطراب اجتماعی لیبوویتز95
جدول4-9- دادههای توصیفی متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) میانگین 95
جدول4-10- آزمونtمستقل متغیر سن 96
جدول 4-11- آزمونtمستقل متغیر اضطراب اجتماعی 96
جدول 4-12- آزمونtمستقل متغیر اضطراب اجتماعی (لیبوویتز) 96
جدول4-13- آزمونtمستقل متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) 97
جدول 4-14- آزمونtمستقل متغیر عزت نفس ضمنی 97
جدول4-15- آزمونtمستقل متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 97
جدول4-16- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر عزت نفس ضمنی 98
جدول4-17- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 99
جدول4-18- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر اضطراب اجتماعی 100
جدول4-19- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر سطح اضطراب اجتماعی 101
جدول4-20- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) 102
جدول4-21- همبستگی عزت نفس آشکار (روزنبرگ) و عزت نفس ضمنی 102
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی اثربخشی برنامه اصلاح عزت نفس ضمنی بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی,
بررسی رابطه بین استرس شغلی و رضایت شغلی در میان امدادگران هلال احمر پایان نامه کارشناسی رشته ی روانشناسی گرایش عمومی | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 256 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 91 |
دارای 5 فصل کامل
دارای جداول و نمودارهای مربوطه
دارای پیوست
مراجع جامع و کامل
در 91 صفحه ورد و قابل ویرایش
=================
فصل 1: مقدمه
1-1- مقدمه
کشور ما در حال صنعتی شدن می باشد و ما در این زمینه راه درازی را در پیش داریم. با توجه به این موضوع، سازمان ها و شرکت ها باید توجه بیشتری را به مسائل داخلی در حوزه منابع انسانی معطوف دارند. امروزه استرس شغلی یکی از مهم ترین چالش هایی است که کارکنان با آن روبرو بوده اند، که این امر حتی بر عملکرد و توانایی های کاری کارکنان و همچنین سلامت جسمی و روحی انان موثر بوده است. استرس به عنوان ویژگی های ترکیبی از زندگی امروزی شناخته شده است. استرس شغلی می تواند با فهم دقیق علل و عوامل آن و همچنین تحقیقات متعدد در این زمینه بهخوبی کنترل شود. از طریق مطالعات می توان به نقش استرس در وقایع ناگهانی، عملکرد کارکنان، رضایت شغلی و تعهد سازمانی پی برد. بررسی استرس شغلی در وقایع و حوادث موضوع اصلی این تحقیق می باشد. فشارهای محیط کاری و اضطراب موجب افزایش فشار خون، بیماری های قلبی، تنگی نفس، افسردگی و سر درد می شود که این موارد می تواند میلیون ها دلار هزینه را برای سازمان ها در بر داشته باشد. با توجه به اهمیت منابع انسانی در سازمان هلال احمر، شناسایی عوامل و مبنای تولید استرس در داخل سازمان از اهمیت بالایی با توجه به تاثیر گذاری این عوامل بر عملکرد کارکنان دارد. با توجه به این مورد که موقعیت کاری کارکنان این سازمان در بخش امداد و نجات به صورت دائمی با حوادث متعدد عجین شده است. لازم است تا به منظور کاهش استرس شغلی در جهت حفظ سلامت جسمی و روحی کارکنان مطالعات منظمی در زمینه شناسایی عوامل استرس زادی شغلی در جهت برنامه ریزی برای کنترل این استرس در محیط کار ارائه گردد. در این فصل از تحقیق تلاش می شود تا کلیاتی از طرح تحقیق بیان گردد.
1-1-بیان مسئله تحقیق
مفهوم کار از نظر پیشبرد سلامت بسیار ارزشمند است. کار این احساس را در فرد ایجاد میکند که به گروهی مهم و ارزشمند و مورد نیاز جامعه تعلق دارد و فرصتی فراهم میآورد که بتواند تواناییهای خود را نشان دهد و به تمرین و بهسازی آنها و کسب مهارتهای تازه بپردازد.در همه مشاغل در جامعه استرس وجود دارد و به گونههای مختلف بر آنها فشار وارد میآورد.تحولات شغلی نظیر تغییرات سازمانی و تغییر حقوق و دستمزد، ترفیعات شغلی، کاهش یا افزایش نیروی انسانی و دگرگونیهای اجتماعی موضوعهایی هستند که به نحوی بر فرد فشار آورده و او را دچار آشفتگی، نگرانی، تشویش و اضطراب میسازند(حسن زاده و همکاران،1384).
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی رابطه بین استرس شغلی و رضایت شغلی در میان امدادگران هلال احمر ,
مدلسازی و بهبود خواص تشعشعی لایه های نازک با الگوریتم ژنتیک و سیمولیت هدف از این پایان نامه مدلسازی و بهبود خواص تشعشعی لایه های نازک با الگوریتم ژنتیک و سیمولیت می باشد | ![]() |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2655 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 205 |
دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد مهندسی مكانیك گرایش تبدیل انرژی
مدلسازی و بهبود خواص تشعشعی لایه های نازک با الگوریتم ژنتیک و سیمولیت
پیوست 1: نحوه محاسبه خواص تشعشعی به کمک نظریه الکترودینامیک ........................................................................108
پیوست 2: نمودارهای خواص تشعشعی ساختارهای بهینه 130
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مدلسازی و بهبود خواص تشعشعی لایه های نازک با الگوریتم ژنتیک و سیمولیت ,
پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی در ۷۰ اسلاید تهیه شده که در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید | ![]() |
دسته بندی | عمران و ساختمان |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 7012 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی
پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی در ۷۰ اسلاید تهیه شده که در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
در حال حاضر ساختمان های ساخته شده با مصالح بنایی درصد بالایی از ساختمانهای موجود یا در حال احداث کشورمان را تشکیل می دهند.
مهمترین عامل مقبولدت این ساختمان ها در ایران بویژه در شهرستانها در دسترس بودن مصالح ساده بودن تکنولوژی تولید آجر و بلوکهای بنایی آشنایی سازندگان با نحوه ی ساخت وساز با مصالح بنایی و سرانجام ارزان تمام شدن قیمت تمام شده ی این ساختمانها است.
چون این ساختمانها با معیار های مهندسی مربوط به مقاومت سازه در برابر زلزله ساخته نمی شوند بنابراین وقوع زلزله پیامدهای زیادی در این سازه ها به جا خواهد گذاشت. در این فایل به مهمترین دلایل خرابی سازه های بنایی، حالت های شکست و راهکارهای ترمیم این نوع سازه ها پرداخته شده است.
.
فهرست:
مقدمه
مهمترین دلایل خرابی سازه های بنایی
دیوارهای ساختمان بنایی
حالت های شکست
شکست دیوار برشی
شکست دیوار عرضی
تسلیح ساختمان بنایی
تامین انسجام سقف ها
راهکارهای تامین انسجام سقفها
اصلاح وضعیت کلاف بندی ساختمان بنایی
۱-کلاف افقی
۲-کلاف قائم
۳-نبشی کشی
تامین دیوارهای لازم جهت تحمل برش طبقه
۱ -اجرای پوشش بتنی در کنار دیوار قدیمی
۲-تعبیه روکش بتنی
۳-اجرای روکش بتنی روی دیوار آجری
۴-استقرار دیوار جدید:
۵ -اجرای دیوار جدید
افزایش طول تکیه گاهی تیرهای سقف
اصلاح بازشوها در دال
اصلاح نسبت طول دهانه به عرض دال
اتصال مناسب سقف به دیوارها
روشهایی که برای اتصال مناسب سقف به دیوار وجود دارند
افزایش تعداد مسیرهای انتقال بار
مسلح سازی اجزای غیر سازه ای
اصلاح تیغه های با ارتفاع کمتر از ارتفاع طبقات
اصلاح نسبت ارتفاع به ضخامت جان پناه
اصلاح دود کشها
اصلاح نامنظمی در پلان
اصلاح ارتفاع و تعداد طبقات زیاد ساختمان
اصلاح اثر طول زیاد دیوار
اصلاح بازشوها
اصلاح خرپشته
.
عنوان: ترمیم و تقویت اتصالات در سازه های بتنی
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: ۷۰ اسلاید
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی ,
پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی در ۷۰ اسلاید تهیه شده که در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید | ![]() |
دسته بندی | عمران و ساختمان |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 7012 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی
پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی در ۷۰ اسلاید تهیه شده که در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
در حال حاضر ساختمان های ساخته شده با مصالح بنایی درصد بالایی از ساختمانهای موجود یا در حال احداث کشورمان را تشکیل می دهند.
مهمترین عامل مقبولدت این ساختمان ها در ایران بویژه در شهرستانها در دسترس بودن مصالح ساده بودن تکنولوژی تولید آجر و بلوکهای بنایی آشنایی سازندگان با نحوه ی ساخت وساز با مصالح بنایی و سرانجام ارزان تمام شدن قیمت تمام شده ی این ساختمانها است.
چون این ساختمانها با معیار های مهندسی مربوط به مقاومت سازه در برابر زلزله ساخته نمی شوند بنابراین وقوع زلزله پیامدهای زیادی در این سازه ها به جا خواهد گذاشت. در این فایل به مهمترین دلایل خرابی سازه های بنایی، حالت های شکست و راهکارهای ترمیم این نوع سازه ها پرداخته شده است.
.
فهرست:
مقدمه
مهمترین دلایل خرابی سازه های بنایی
دیوارهای ساختمان بنایی
حالت های شکست
شکست دیوار برشی
شکست دیوار عرضی
تسلیح ساختمان بنایی
تامین انسجام سقف ها
راهکارهای تامین انسجام سقفها
اصلاح وضعیت کلاف بندی ساختمان بنایی
۱-کلاف افقی
۲-کلاف قائم
۳-نبشی کشی
تامین دیوارهای لازم جهت تحمل برش طبقه
۱ -اجرای پوشش بتنی در کنار دیوار قدیمی
۲-تعبیه روکش بتنی
۳-اجرای روکش بتنی روی دیوار آجری
۴-استقرار دیوار جدید:
۵ -اجرای دیوار جدید
افزایش طول تکیه گاهی تیرهای سقف
اصلاح بازشوها در دال
اصلاح نسبت طول دهانه به عرض دال
اتصال مناسب سقف به دیوارها
روشهایی که برای اتصال مناسب سقف به دیوار وجود دارند
افزایش تعداد مسیرهای انتقال بار
مسلح سازی اجزای غیر سازه ای
اصلاح تیغه های با ارتفاع کمتر از ارتفاع طبقات
اصلاح نسبت ارتفاع به ضخامت جان پناه
اصلاح دود کشها
اصلاح نامنظمی در پلان
اصلاح ارتفاع و تعداد طبقات زیاد ساختمان
اصلاح اثر طول زیاد دیوار
اصلاح بازشوها
اصلاح خرپشته
.
عنوان: ترمیم و تقویت اتصالات در سازه های بتنی
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: ۷۰ اسلاید
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پاورپوینت مقاوم سازی ساختمان بنایی ,

» عضو شويد
» عضویت سریع
» کل مطالب : 225
» کل نظرات : 0
» آمار کاربران
» افراد آنلاین :
» تعداد اعضا : 0
آمار بازدید
» باردید دیروز :
» بازدید هفته :
» بازدید ماه :
» بازدید سال :
» بازدید کلی :