خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
آموزش آشپزی ایرانی
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
فلنج
فی چند
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 13 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
بررسی منابع حقوق اساسی

مقاله بررسی منابع حقوق اساسی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی منابع حقوق اساسی

تحقیق بررسی منابع حقوق اساسی
پروژه بررسی منابع حقوق اساسی
مقاله بررسی منابع حقوق اساسی
دانلود تحقیق بررسی منابع حقوق اساسی
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

بررسی منابع حقوق اساسی


منابع حقوق اساسی

الف: قانون اساسی

قانون اساسی كه شالودة سیستم حكومت هر كشور و چهارچوب و اساس حقوق آن محسوب می‌شود، معمولاً دارای اصول و قواعد اساسی شكل حكومت و قوای آن و حدود اختیارات و وظایف هر یك و تشكیلات و وظایف نهادهای اساسی و حقوق و آزادیهای فردی و اجتماعی و سیاستگذاریهای كلی فرهنگی و اقتصادی و سیاسی كشور می‌باشد. و در كشورهایی كه ادارة اجتماع و حكومتشان بر مبنای یك سند نوشته به نام قانون اساسی است، این سند به عنوان مهم‌‌ترین منبع حقوق اساسی آنها به شمار می‌رود. لذا بجاست كه مباحث مختصری دربارة این سند مهم سیاسی- اجتماعی تقدیم حضور شما خوانندگان گرامی بنماییم.

مبحث اول- تعریف قانون و تعریف قانون اساسی

واژه قانون اگر چه بر كتاب طب بوعلی سینا گذارده شده است و در موسیقی هم از مخترعات معلم ثانی (فاربی) می‌باشد، از جمله، روش، قاعده، ترتیب، سنت، دستور و اصل هر چیز نیز تعبیر شده است. اما در اصطلاح دانشمندان «قانون به ضابطه‌ای كلی گفته می‌شود كه بر جمعی از افراد منطبق شده و حكم همه آن افراد از آن ضابطه شناخته می‌شود و معمولاً لفظ قانون به یك سلسله حقوق و تكالیف اطلاق می‌گردد».

ضمناً واژه قانون به دو اعتبار دیگر هم به كار می‌رود كه هر یك دارای مفهوم جداگانه‌ای می‌باشند. روابط بین علت و معلول و رابطه‌ای كه در درون موجودات عالم از طرف خداوند متعال قرار داده شده است، به عنوان قانون طبیعت كه حاكی از نظام تكوین و خلقت موجودات است، نامیده می‌شود.

مفهوم دیگری كه مفهوم تشریعی و وضعی آن است در امور اعتباری به كار می‌رود مثل قوانین موضوعه و جعل شده كه در این مورد لفظ قانون اشاره دارد به حكم كلی كه برای روابط بین خالق و مخلوق و همچنین روابط بین مخلوقات و جوامع بشری تهیه و تنظیم شده است. در بحث مورد نظر مراد ما از قانون همین مفهوم تشریعی و قراردادی آن می‌باشد.

و اما اینكه چرا بشر به قانون نیاز دارد و یا اینكه چه قانونی بهتر است و در واقع كدام قانونگذار اصلح و اولی در قانونگذاری است خود بحث طویلی است كه در اینجا از آن صرفنظر كرده و فقط اشاره به سخنان فرزانه و حكیم عصر حاضر در این راستا می‌كنیم.

نظرات حضرت امام خمینی (ره) دربارة قانون

 فرق اساسی حكومت اسلامی با حكومتهای مشروطة سلطنتی و جمهوری در همین است كه نمایندگان مردم یا شاه در این گونه رژیمها به قانونگذاری می‌پردازند در صورتی كه قدرت مقننه و اختیار تشریع در اسلام به خداوند متعال اختصاص یافته است. شارع مقدس اسلام یگانه قدرت مقننه است و هیچكس حق قانونگذاری ندارد و هیچ قانونی جز حكم شارع را نمی‌توان به مورد اجرا گذاشت.

در جایی دیگر می‌فرمایند: «حكومت اسلام حكومت قانون است ودر این طرز حكومت حاكمیت منحصر به خداست و قانون اسلام یا فرمان خدا بر همه افراد و بر دولت اسلامی حكومت تام دارد. همه افراد از رسول اكرم (ص) گرفته تا خلفای آن حضرت و سایر افراد تا ابد تابع قانون هستند. همان قانونی كه از طرف خدای تبارك و تعالی نازل شده و در لسان قرآن و نبی اكرم (ص) بیان شده است… قانونی كه همه بدون استثناء بایستی از آن پیروی كنند و تبعیت نمایند… پیروی از رسول اكرم (ص) در حكومت و قانون الهی هیچگونه دخالتی ندارد، همه تابع اراده الهی هستند» . قرآن می‌فرماید: «ولو تقول علینا بعض الاقاویل لاخذنا منه بالیمین ثم لقطعنا منه الوتین»؛ یعنی اگر (پیامبر) چیزی (سخنی- آیه‌ای) بر ما می‌بست (می‌افزود) هر آینه او را با دست راست می‌گرفتیم و سپس رگ گردن او را قطع می‌كردیم.

مبحث دوم- چگونگی وطرق وضع قانون اساسی

از آنجا كه قانون اساسی در هر كشور از جایگاه و منزلت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا در تدوین آن از شیوه‌های خاصی كه مشمول مقررات پیچیده‌ای می‌باشد استفاده می‌شود و ضمناً با تشریفات جداگانه‌ای از سایر قوانین تهیه و تنظیم می‌گردد. به همین جهت معمولاً كشورهای مختلف جهان در این امر از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌كنند كه ذیلاً به شرح آنها می‌پردازیم:

1- در بعضی از كشورها مقام صلاحیتدار برای وضع و تدوین قانون اساسی، سلطان یا حاكم آن كشورها می‌باشد. چنانكه در گذشته در كشورهای سلطنتی قانون اساسی اغلب توسط سلاطین تهیه و به ملت اعطاء می‌گردید. و این سلطان بود كه كلیه مقررات حاكم بر نظام و حتی شكل حكومت را تعیین می‌كرد. چنانكه در كشور ما نیز در 14 جمادی الثانی 1285 شمسی (1324 قمری) فرمان مشروطیت از طرف مظفرالدین شاه قاجار به ملت داده شده كه متعاقب آن مجلس تشكیل شد و اقدام به تدوین قانون اساسی نمود.

2- امروزه در برخی از كشورهای دموكراتیك، معمولاً مردم را مقادیر صلاحیتدار دانسته و تدوین قانون اساسی را بر عهده ملت‌ها و براساس خواست و اراده آنها قرار داده‌اند كه این شیوه خود به دو طریق اعمام می‌گردد:

الف: طریقه مستقیم و بی‌واسطه كه مردم خود مباشرتاً با انجام رفراندوم اقدام به تدوین قانون اساسی می‌كنند.

ب: طریقه غیر مستقیم و با واسطه كه مردم با اعطای نیابت و وكالت به نمایندگان یا وكلای خود حق تدوین قانون اساسی را به منتخبین خود واگذار می‌كنند كه نمایندگان آنها در مجمعی به نام «مجلس مؤسسان» و مجلس خبرگان» و… جمع شده و به تدوین قانون اساسی می‌پردازند.

از آنجایی كه هر یك از شیوه‌های فوق‌الذكر دارای اشكالات و معایبی هستند لذا بعضی از كشورها تلفیقی از دو طریق فوق را برگزیده‌اند.

دانلود بررسی منابع حقوق اساسی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی منابع حقوق اساسی ,

تاريخ : 13 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
بررسی مفاهیم توسعه

مقاله بررسی مفاهیم توسعه در 13 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی مفاهیم توسعه

تحقیق بررسی مفاهیم توسعه
پروژه بررسی مفاهیم توسعه
مقاله بررسی مفاهیم توسعه
دانلود تحقیق بررسی مفاهیم توسعه
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

بررسی مفاهیم توسعه


چكیده:

هدف از این تحقیق شناسایی مؤلفه های فرهنگی توسعه در قصه های فولكلوریك فارس است، این مؤلفه ها می توانند بر فرآیند توسعه اثر بخشند و این روند را سرعت داده و مقوم آن گردند یا در برابر آن مقاومت كرده و مانع گردند. نقطه عزیمت این تحقیق دیدگاه ماكس وبر بوده و نگارنده پس از تبیین مفاهیم توسعه- فرهنگ- ادبیات فولكلوریك، ارتباط نظری بین سه ركن «متن- فرهنگ و توسعه» را با توجه به بنیانهای جامعه شناختی فراهم آورده است.

برای این امر، نخست به مكاتب و نظریه های جامعه شناختی پیرامون توسعه توجه شده و سپس از میان دو دسته كلان تئوریها:

1- رادیكال (تضادگرایان)

2- محافظه كار (ساختگرایی - كاركرد گرایان)

با توجه به دیدگاه رساله، كه الزام و شرط كافی بودن اقتصاد برای توسعه را ناكافی دانسته و رد می نمایند و فرهنگ را بر این اساس حائز نقش و اثر می پندارد، با انتخاب مكتب نوسازی بطور مشخص و دیدگاههای ناشی از مدل فرهنگی و روانشناختی بطور اخص و شاخص های پیشنهادی مك كله لند را با تلفیق شاخص های راجرز، بعنوان كانونی ترین مفهوم ناشی از برایند نظریات در چارچوب نظری انتخاب می نماید. براساس آن با رجوع به متن (قصه های فولكلوریك فارس) و براساس روش كیفی تحقیق و شیوه اسنادی آن با دو تكنیك تحلیل محتوی و تحلیل گفتمان مولفه های توسعه در پنجاه قصه انتخابی كه براساس شیوه های روش شناختی انتخاب گردیده اند، بررسی می‌شود. حاصل تحقیق مبین این نكته است كه با تكنیك تحلیل محتوا، مؤلفه های فرهنگی توسعه كه به صورت دو دسته و 6 شاخص متناظر، در نظر گرفته شده اند در قصه ها (متن) با فرضیات تحقیق همخوانی داشته و مانع توسعه قلمداد می شوند اما با تكنیك تحلیل گفتمان این دوازده شاخص در متن مورد برری موید و مقدم توسعه می باشند. این امر ما را با این حقیقت نیز مواجه می سازد كه استفاده یك سویه از شیوه ها و تكنیك ها در تحقیقات می تواند منجر به سوء برداشت و تحلیل روایی تحقیق گردد. همچنین كنش‌های قهرمانان و جایگاه زنان و مردان در قصه های فولكلوریك فارس بیانگر این نكته است كه عمده كنش‌های قهرمانان فردی، معطوف به هدف و بر اساس نیازهای مادی است. همچنین تعداد نقش زنان و مردان به عنوان قهرمان، در قصه های مورد بررسی برابر است. این امر می تواند مبین این نكته باشد كه برخلاف تصور، در جامعه سنتی زنان مستوره و مغفول نیستند بلكه براین اساس می توان این باور را طرح نمود كه براساس یافته های تحقیق، جامعه سنتی می تواند بستری برای ایجاد انگیزش و توسعه و حركت به سوی جامعه نو انگاشته شود.


مفاهیم توسعه

مناطق نقاط آغازین[1] 

تعیین نقاط آغازین در مطالعات امكان سنجی احداث هتل های جدید، همواره مهم بوده است. این امكان ها احتمالاً مناطقی هستند كه مردم برای آغاز سفرهایشان (توقف برای یك شب یا بیشتر) انتخاب خواهند كرد. با رشد جهانگردی مفهوم آغاز تغییر كرده است. مردم نقطة آغاز را به عنوان بخشی مهم از تجربة كلی مسافرت انتخاب می كنند.

به عنوان مثال. مسافران اروپایی به استرالیا یا استرالیایی های مسافر به اروپا، ممكن است در راه خود، در بالی، سنگاپور یا بانكوك به مدت پنج شب یا بیشتر توقف كنند، یا هنگامی كه از مسیر دیگری مسافرت می كنند ممكن است در لوس آنجلس یا مكزیكوسیتی، یا هاوایی یا فیجی توقف كنند.

معیارهای تعیین نقطة شروع مسافرت در تورهای مسافرتی به چند مقصد[2] دارای اهمیت بسیاری است. تورها در جایی توقف می كنند كه محل هایی برای دیدن و تماشا داشته باشد و یا بتوان كاری در آنجا انجام داد.

نوع محصول

مقصدی كه از پتانسیل بالایی جهت جذب جهانگردان برخوردار است، دارای جذابیت های مختلف جهانگردی از جهت جغرافیا و محیط می باشد. تعداد و میزان دقیق تسهیلات، خدمات و جاذبه هایی كه بتوان از آن استفاده كرد، به آن مكان بستگی دارد. سه نوع محصول اصلی[3]، فرعی[4] یا گزینشی[5] وجود دارد.

محصول اصلی شامل انواع مناسب اسكان، تسهیلات تفریحی و رستوران ها و جاذبه های دیدنی است. محصول فرعی روی این محصول بنا شده است و دیگر تاسیسات جهانگردی به آن افزوده می شود. این امكانات عبارتند از: تاسیسات و محل های مختلف خوش منظره، تاریخی، فروشگاهی، تفریحی و … یك مقصد ایده آل مجموعه ای از كلیه این اجزا را ارائه می كند.

مجتمع های استراحتگاهی[6] 

مناطق ویژه جهانگردی[7] از مجموعه استراحتگاه های مجهز تشكیل می شوند. این مناطق، جهانگردان را در یك جا نگاه می دارند، نیازهای زیربنایی را در یك جا متمركز می كنند و به این ترتیب می توان تعداد زیادی هتل و واحدهای اسكان و پذیرایی را به سرعت در این مناطق، به شیوه ای هماهنگ شده احداث كرد.

این مناطق همچنین می توانند بین این توسعه و تركیبی مناسب از خدمات تسهیلات حمایتی و مكمل، توازن برقرار كنند. این نوع مجتمع های استراحتگاهی نیازمند زمین به مساحت كافی هستند. باید زمین به قیمتی معقول و مناسب تهیه شود، زیرا این مجتمع ها در واقع زمین های توسعه یافته با تراكم نسبتاً پایینی هستند.

فهرست كنترل امكان سنجی طرح

فهرست كنترل زیر حاوی یك جدول ارزیابی آثار زیست محیطی می باشد. یك جدول ارزیابی آثار زیست محیطی می باشد. یك جدول ارزیابی آثار زیست محیطی به منظور مقایسه و بررسی دقیق هزینه ها و منافع زیست محیطی یك طرح ویژة توسعه تهیه می شود. معیارهای همراه با جدول مزبور به شكلی كامل تر در فصل هفتم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

از دیدگاه دولت

خط مشی و راهبرد

سیاست های توسعه دقیق و مشخص. انعكاس سیاست های اعلام شدة جهانگردی. تعریف بازار، تعداد جهانگردانی كه یك طرح جذب خواهد كرد. انواع گردشگران. فصلی بودن تقاضا.

نیازهای توسعه

تاسیسات زیربنایی جدید موردنیاز است- دفع فاضلاب و مواد زاید، آب، برق، جاده ها و مسیر دستیابی. تدارك و تأمین مالی این نیازها. پیوند پروژه با طرح توسعة حمل و نقل داخلی.

آثار زیست محیطی

آثار زیست محیطی طرح. تهیة جدول ارزیابی آثار زیست محیطی. تعهد به رعایت همة مقررات برنامه ریزی فیزیكی[8]. بررسی مفاهیم معماری، طراحی و مهندسی. نقش طرح در كیفیت كلی محیط زیست.

آثار اقتصادی

اندازه گیری آثار اقتصادی طرح. روش مورد استفاده و نتایج حاصله. منافع جامعة محلی. نقش آن در اقتصاد. اشتغال ایجاد شده.

آثار اجتماعی

مشاوره با جامعة محلی. تشكیل جلسات مشاوره توضیح و تبیین طرح. بازخور و واكنش‌ها. میزان حمایت محلی.

مالكیت و مدیریت

مالكیت طرح- داخلی، خارجی، مشترك. مدیریت طرح، نوع شركت و فعالیت چند ملیتی، ملی و غیره. سابقه و تجربیات قبلی. استفاده از نیروی انسانی. شغل های مستقیم ایجاد شده. كانال هایی بازاریابی[9] ایجاد شده. برآورد فروش. امكان سنجی مالی.


خدمات راه آهن

اگرچه هنوز هم برای حمل و نقل بار و جابه جایی مسافران از راه آهن استفاده می شود، ولی هواپیما و خودرو باعث شده اند كه از سال های پس از جنگ جهانی دوم، راه آهن رونق خود را از دست بدهد. راه آهن، در سراسر تاریخچة زندگی خود، متحمل مسئله های زیادی شده است. برای مثال، نبودن یك استاندارد قابل قبول همگانی برای عرض راه آهن (به ویژه در ایالات متحده آمریكا) باعث شده است كه هزینه های زیادی در این راه به مصرف برسد. گذشته از این تقاضاهای مختلف و نیازهای گوناگون مسافران، در مقایسه با مسافران هواپیما، باعث شده است كه در طرح ریزی و نگهداری این وسیلة نقلیه مشكلات زیادی به وجود آید. هم چنین مسئله آب و هوا، و فرسایش خاك نیز از جمله مشكلات مهم این وسیلة نقلیه است. هزینة بالای نگهداری و سرمایه و نیروی كار برای ارائة خدمات لازم،‌ باعث شده است كه این وسیلة نقلیه هنوز هم به صورت یكی از وسایل پرهزینه باشد. كاهش مسافر و هزینة بالا نشان دهندة این است كه بیشتر خط های راه آهن به كمك های حمایتی دولت نیازمند هستند.

پیشرفت های چشم گیر در ارائه خدمات به مسافر

از نخستین سال های سده نوزدهم، مسافران راه آهن با واگن هایی كه 6/4 متر طول و 1/2 متر عرض داشتند، جابه جا می شدند. در حدود سال 1830 در آمریكا شركت «بالتیمور و اوهایو»، مسافران را با واگن های 60 نفره جابه جا می كرد و این واگن ها تا 100 سال بعد به همان گونه مورد استفاده قرار گرفتند. در سال 1964 «پول من» واگن هایی را كه دارای محل خواب بودند، به ثبت رساند. و در دهة 1930 راه آهن با سرعتی بیشتر و راحت تر مسافران را جابجا می كرد. نكتة جالب توجه این كه با وجود پیشرفت هایی كه در راه آهن صورت گرفته بود، به مرور این وسیله شهرت خود را از دست داده و جای خود را به هواپیما و خودرو می داد. در ایالات متحده آمریكا، دولت مركزی از نظر اقتصادی به صنعت راه آهن كمك كرد و در سال 1971، با ایجاد یك شركت خصوصی به نام «استراك»، كوشید تا با دادن یارانه های بسیار این صنعت را نجات دهد. در كانادا هم سیستمی مشابه، به نام «ویاریل» به وجود آمد.

دانلود بررسی مفاهیم توسعه





امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مفاهیم توسعه ,

تاريخ : 13 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه تصویر بدنی MBSRQ

پرسشنامه تصویر بدنی MBSRQ

دانلود پرسشنامه تصویر بدنی MBSRQ

پرسشنامه تصویر بدنی MBSRQ
پرسشنامه 
 تصویر بدنی
 MBSRQ
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

پرسشنامه تصویر بدنی MBSRQ

هدف:ارزیابی نگرش افراد درباره ابعاد تصویر بدنی خویش

این صفحات شامل مواردی مرتبط با افکار، احساس و رفتار فرد می باشد.

این پرسشنامه شامل 68 ماده است که توسط خود فرد پاسخ داده می‌شود و جهت ارزیابی نگرش فرد درباره ابعاد مختلف ساختار تصویر بدنی طراحی شده است. طبق تعریف کش و پروزینسکی[1]،نگرش فرد به تصویر بدنی شامل بخش های ارزیابی، شناختی و رفتاری است و آگاهی فرد از سلامتی و یا احساس بیماری را نیز در بر می‌گیرد. ویرایش اول این پرسشنامه در سال 1983 طراحی شد که شامل 294 ماده بود و BSRQ نامیده شد. در ویرایش دوم، بخش های تکراری حذف شد و بعضی از بخش ها بر اساس ملاک های جدید جابجا شدند. در سال 1985، کش، وینستد و جاندا[2] از این پرسشنامه جهت یک پژوهش بین المللی در مورد تصویر بدنی استفاده کردند. ازمیان 30000 نفر شرکت کننده، 2000 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده و بر اساس سن و جنس طبقه بندی شدند.

روایی بخش های اصلی پرسشنامه توسط برون، کش و میولکا[3](1990)مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد.

روش نمره گذاری و تفسیر

تحلیل بر اساس مولفه های پرسشنامه

تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه

منبع

دانلود پرسشنامه تصویر بدنی MBSRQ





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه تصویر بدنی MBSRQ ,

تاريخ : 12 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی

پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی دارای 257 اسلاید (ویژه رشته های ریاضی) با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد قسمتی از متن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید

دانلود پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی

دانلود پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی
پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی
معادلات دیفرانسیل معمولی
دانلود پاورپوینت
پاورپوینت
تحقیق
جزوه
مقاله
پایان نامه 
پروژه 
دانلود تحقیق
دانلود جزوه
دانلود مقاله 
دانلود پایان نامه 
دانلود پروژه
دسته بندی ریاضی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 851 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 257

پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی

 

پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی دارای 257 اسلاید (ویژه رشته های ریاضی) با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد قسمتی از متن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید.

سرفصل معادلات دیفرانسیل

عنوان فصل اول: معادله دیفرانسیل مرتبه اول

1: ماهیت معادلات دیفرانسیل و طبقه بندی آنها

2: معادله دیفرانسیل جدا شدنی و تبدیل به آن 

3: معادله دیفرانسیل همگن و تبدیل به آن

4: دسته منحنی ها و دسته منحنی های متعامد 

5: معادله دیفرانسیل كامل

6:عامل انتگرال ساز

7: معادله دیفرانسیل مرتبه اول خطی و تبدیل به آن 

فصل دوم: معادله دیفرانسیل مرتبه دوم 

1: معادله دیفرانسیل مرتبه دوم حالت خاص فاقد     یا  

2: معادله دیفرانسیل مرتبه دوم با ضرایب ثابت همگن 

3: معادله دیفرانسیل کشی-اویلر

4: معادله دیفرانسیل مرتبه دوم خطی غیر همگن ( تغییر متغیر)

5: روش ضرایب ثابت( ضرایب نامعین) 

فصل سوم: حل معادله دیفرانسیل به روش سری ها

1: سری توانی

2: نقاط معمولی ومنفرد وجواب های سری معادلات دیفرانسیل

3: نقاط منفرد منظم معادلات دیفرانسیل خطی مرتبه دوم

:4حالتی كه معادله شاخص دارای ریشه های برابر است 

فصل چهارم:

1:توابع بسل وخواص آن

 فصل پنجم:

1: دستگاه معادلات دیفرانسیل

فصل ششم: تبدیلات لاپلاس

1: تبدیل لاپلاس 

2: خواص تبدیل لاپلاس

3: معکوس  تبدیل لاپلاس

4: حل معادله دیفرانسیل به روش لاپلاس

5: تبدیل لاپلاس برخی توابع

ppt: نوع فایل

سایز:851 KB 

تعداد اسلاید:257

دانلود پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت معادلات دیفرانسیل معمولی ,

دانلود پاورپوینت ارتباطات سازمانی (فصل ششم کتاب مدیریت عمومی الوانی)

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل ششم کتاب مدیریت عمومی دکتر مهدی الوانی با عنوان ارتباطات سازمانی در حجم 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت عمومی مبانی سازمان و مدیریت اصول مدیریت و تئوریهای مدیریت پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانلود دانلود پاورپوینت ارتباطات سازمانی (فصل ششم کتاب مدیریت عمومی الوانی)

دانلود پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت عمومی دکتر مهدی الوانی با عنوان ارتباطات سازمانی
دانلود پاورپوینت ارتباطات سازمانی (فصل ششم کتاب مدیریت عمومی الوانی)
ارتباطات چیست؟ 
فرایند ارتباطات
فرستنده پیام 
پیام 
انواع پیام ها و فعالیتهای گیرنده و فرستنده
گیرنده پیام
موانع ارتباطی
بازخور
ارتباطات یک جانبه و دو جانبه
ارتباطات در سازمان
ارتباط
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 601 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

 پاورپوینت ارتباطات سازمانی (فصل ششم کتاب مدیریت عمومی الوانی)

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 27 اسلاید

کتاب مدیریت عمومی دکتر مهدی الوانی از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح کارشناسی  و ارشد میباشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل ششم این کتاب با عنوان « ارتباطات سازمانی » می باشد که در 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار کلاسی ( ارائه در کلاس به شکل سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و تئوریهای مدیریت پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد ، بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

ارتباطات چیست؟

فرایند ارتباطات

فرستنده پیام

پیام

انواع پیام ها و فعالیتهای گیرنده و فرستنده

گیرنده پیام

موانع ارتباطی

بازخور

ارتباطات یک جانبه و دو جانبه

ارتباطات در سازمان

ارتباطات رسمی

الگوی زنجیره ای

الگوی حلقه ای

الگوی Y

الگوی ستاره ای

الگوهای ارتباط غیررسمی

الگوی رشته ای

الگوی تابشی

الگوی تصادفی

الگوی خوشه ای

تجزیه و تحلیل تعاملی یا مراوده ای

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود دانلود پاورپوینت ارتباطات سازمانی (فصل ششم کتاب مدیریت عمومی الوانی)





امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت ارتباطات سازمانی (فصل ششم کتاب مدیریت عمومی الوانی) ,

تاريخ : 10 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان

وجود مشکلات شدید در نوشتن کلمات به طور صحیح، باعث نگرانی شدید والدین و معلم کودک می گردد املا، بخشی از برنامه آموزشی است که دوران خلاقیت و تفکر واگرا، مطرح نیست، بلکه تنها آموزش یک نمونه یا ترتیب حروف مد نظر است

دانلود بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان

دیکته نویسی
نوشتاری
دانش آموزان
نارسانویسی
املا
مشکل املایی
پروژه
تحقیق
مقاله
جزوه
پژوهش
دانلود پروژه
دانلود تحقیق
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود پژوهش
دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 141 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99

بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان

 

وجود مشکلات شدید در نوشتن کلمات به طور صحیح، باعث نگرانی شدید والدین و معلم کودک می گردد. املا، بخشی از برنامه آموزشی است که دوران خلاقیت و تفکر واگرا، مطرح نیست، بلکه تنها آموزش یک نمونه یا ترتیب حروف مد نظر است. کودکان و نوجوانان بسیاری از مشکلات نادرست نویسی رنج می برند که تکراری نوشتاری لغات غلط نوشته شده تنها راه حل نیست. بلکه می توان رفتارهای ورودی دانش آموزان را برای نوشتن تقویت نمود از جمله: تقویت ادراک شنیداری و حافظه اصوات، تقویت ادراک بصری و حافظه حروف تقویت مهارتهای حرکتی، و یا تقویت مسیرهای حسی، بینایی، شنوایی، حرکتی و لامسه به این هدف مهم دست یافت.

برای تقویت نارسانویسی می توان از روش فرنالد استفاده نمود که از حواس مختلفی مانند بینایی، شنوایی، لامسه و حرکتی استفاده می کند و ارزش آن در آموزش قواعد انطباق واج نویسی و توانمندی دانش آموز برای تشخیص بین حروف و اصوات حروف الفبا می باشد.

عوامل مهمترین قسمت مشکلات آموزشی املا در کودکان ابتدایی که از هوش طبیعی و حتی بالاتر برخوردارند، مشکلات املای کلمات با حروف همصدا است که برای درمان آن اول بایستی سبب شناسی کرد:

بعد از بررسی وضعیت بینایی ( اپتو متریست)، بررسی وضعیت اندام گفتاری، بررسی حافظه بینایی و ترتیب توالی در پیوند صدا و ( نوشتاری) بررسی انگیزه و دقت دانش آموز و ارزیابی مهارتهای حرکتی ظریف دانش آموزان ( نشستن و طرز مداد در انگشتان و...) می توان از راهبردهایی به این شکل استفاده کرد:

تمیز شکل از زمینه- روابط فضایی- بازشناسی - راههای تقویت بینایی مانند نام بردن اشیای دیده شده- ساختن اشکال از سوی موزائیک های رنگی- بازی با چوب کبریت و با از بین بردن عوامل بیرونی بازدارنده و محدود کننده و استفاده از رنگ های مناسب در وی ایجاد انگیزه کرد. شکست ها و ضعف دانش آموزان با برنامه درمانی به حداقل رسانده و او را به کسب نمره بالاتر امیدوار سازیم.

 

فهرست مطالب

 

مقدمه. 9

ضرورت تحقیق.. 25

بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان.. 25

تعریف مفاهیم به صورت مفهومی و عملیاتی.. 30

عمده‌ترین مشکل املایی دانش‌آموزان:. 31

الف. نارسانویسی:. 31

ب. ضعف در حافظه‌ی دیداری:. 33

علل ضعف حافظه‌ی دیداری:. 33

ج. ضعف در تمیز دیداری.. 34

د. حساسیت شنوایی.. 34

پایین بودن حساسیت شنوایی عامل اصلی این اختلال است. نمونه‌ی این نوع اختلال: 35

ه. عدم دقت و توجه. 35

علل اشتباه نویسی در دندانه:. 35

اشکالات مربوط به تشدید:. 37

تعریف املا:. 38

الگوی برنامه درسی املا:. 41

مهم‌ترین محاسن این الگو عبارت از:. 42

ولی به جهت هماهنگی مقدار متن املا در پایه‌های مختلف بدین شرح پیشنهاد می‌شود: 44

معیارهای ارزشیابی.. 47

فصل سوم. 51

استفاده از یک جامعه آماری با موضوع غلط های املایی دانش آموزان دوره ی دبستان 52

مقدمه ای برای فصل سوم. 53

هدف تحقیق.. 58

تعریف عملیاتی.. 58

روش تحقیق.. 60

جامعه ی آماری.. 60

توضیحات نمونه آماری که توسط پرسشنامه بدست آمده است :74

جامعه تحقیق :74

حجم نمونه در روش نمونه گیری :74

ابزار اندازه گیری :74

روش اجرای تحقیق :75

آمار توصیفی :75

فصل چهارم. 76

مقدمه :77

سوالات پرسش نامه. 78

فصل پنجم.. 92

راهکارهایی برای حل مشکلات نوشتاری.. 93

نتیجه گیری.. 96

منابع:97

فهرست جداول و نمودار ها

جدول بر اساس پاسخ های نمونه آماری.. 79

1ـ تاثیر جامعه به این مشکل :80

2ـ مشکل نوشتاری غیر قابل در مان است . 3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است .81

3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است .82

4ـ چه مقدار مشاوره تاثیر دارد ؟. 83

5ـ تاثیر افراد خانواده بر بهبود بر مشکلات نوشتاری .84

6ـ تاثیر آموزشهای خارج از کلاس برای بهبود نوشتن .7ـ تمرین مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد 85

7ـ تمرین مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد.. 86

8ـ برخورد بد دیگران برای جلو گیری از پیشرفت.87

9ـ نقش آموزگار در بهبود. 88

10ـ تاثیر بهبود نیافتن از مشکلات نوشتاری و ترک تحصیل .89

11ـ مشکلات نوشتاری تا چه حد به وراثت مربوط می شود ؟. 90

12ـ تا چه حد امکان دارد که این مشکل بر طرف نشود با تمرین .91

جدول شماره ی 1 - تعداد دانش آموزان نمونه ی آماری بر حسب جنس، پایه و نوع مدرسه جمع چهارم سوم دوم پایه و جنس.... 61

یافته های پژوهش.... 62

جدول شماره ی 2 - سهم غلط های آموزشی دانش آموزان (درصد به کل). 63

جدول شماره ی 3 - سهم غلط های ناشی از بی دقتی دانش آموزان (درصد به کل). 64

جدول شماره ی 4 - سهم غلط های ناشی از ضعف حساسیت شنوایی( درصد به کل) 65

جدول شماره 5 - سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی دیداری (درصد به کل) جنس 66

جدول شماره 6 - سهم غلط های املایی ناشی از نارسانویسی (درصد به کل) جنس.... 66

جدول شماره ی 7 - سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی شنوایی (درصد به کل) 68

تهیه چند جدول از نمونه آماری در یک شهر بین جنس هایمخالف از نظر مشکلات رفتاری :.. 68

جدول 1. توزیع فراوانی و درصد اختلالات رفتاری دانش آموزان در جمع و بر حسب جنس.. 68

جدول 2. آزمون 2x و توزیع اختلالات رفتاری دانش آموزان ابتدایی بر حسب جنس.. 69

جدول 3. توزیع اختلالات نوشتاری در دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی.. 70

جدول 4. توزیع فراوانی و درصد شیوع اختلالات ( بر حسب ابعاد چهار گانه اختلالات ) در دختران و پسران مقطع ابتدایی 71

دانلود بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان





امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان ,

تاريخ : 10 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
نمونه سوالات رشد-ادبیات عرب2

جزوه نمونه سوالات آمادگی آزمون ارشد پیام نور ادبیات عرب 2 كه با فرمت پی دی اف آماده شده است

دانلود نمونه سوالات رشد-ادبیات عرب2

دانلود نمونه سوالات ارشد ادبیات عرب 2
نمونه سوالات ارشد ادبیات عرب 2
دانلود نمونه سوالات پیام نور
دانلود نمونه سوالات
فروشگاه اینترنتی
 کسب درآمد اینترنتی 
همکاری در فروش فایل
 سیستم فروشگاه دهی 
کسب و کار
کارافرینی
دسته بندی زبان خارجی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1391 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

نمونه سوالات ارشد-ادبیات عرب 2

 

جزوه نمونه سوالات آمادگی آزمون ارشد  پیام نور ادبیات عرب 

 

شامل دروس زیر .

1- نثر عربی در دوره عباسی 

2- نقد ادبی و مكاتب نقدی 

3-مباحث علوم بلاغی 

4-مباحث زبان شناسی عربی 

 

نوع فایل:Pdf

سایز: 1.35 MB 

 تعداد صفحه:21 

دانلود نمونه سوالات رشد-ادبیات عرب2





امتیاز :


طبقه بندی: ،
نمونه سوالات رشد-ادبیات عرب2 ,

تاريخ : 10 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
نمونه سوالات ارشد-ادبیات عرب1

جزوه نمونه سوالات آمادگی آزمون ارشد پیام نور ادبیات عرب1 كه با فرمت پی دی اف آماده شده است

دانلود نمونه سوالات ارشد-ادبیات عرب1

دانلود نمونه سوالات ارشدادبیات عرب1
نمونه سوالات ارشد ادبیات عرب1
دانلود نمونه سوالات پیام نور
دانلود نمونه سوالات
فروشگاه اینترنتی
 کسب درآمد اینترنتی 
همکاری در فروش فایل
 سیستم فروشگاه دهی 
کسب و کار
 کارافرینی
دسته بندی زبان خارجی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1824 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

نمونه سوالات ارشد-ادبیات عرب1

 

شامل دروس زیر 

1-متون تخصصی انگلیسی 

2- مباحث صرفی و نحوی 

3-شعر عربی از آغاز تا پایان دوره اموی

4- شعر عربی در دوره عباسی

5- نثر عربی در دوره عباسی 

 

متون تخصصی انگلیسی 

1-“ The process of transformation” 

 الف.روند انتقال .ب جریان حركت 

 ج. پروسه انتقال .د جریان 

2-“ Free-thinkers” 

 الف.آزاد اندیشان ب. آزادگان 

 ج. متفكران آزاد . د همه موارد 

3--God, however , did not restrict learning and poetry and rhetoric to particular age appropriate them 

to a particular class. 

الف.فصاحت    .ب بلاغت     .ج شعر     .د مرثیه

 4-European readers cannot but sympathize with him when he bids the poets draw inspiration 

from nature and truth instead of relating imaginary journeys on a camel.

الف.همدلی كردن ب.هم دردی كردن ج. اظهار تاسف كردن .د غمگین بودن 

5-The result of such pedantry may be seen at the present day in thousands of” qasidas “ abounding 

in archaisms and allusions to forgotten far-off things of merely antiquarian interest. 

 الف فق. ط به خاطر قدمت        .ب به خاطر ا رزش آن 

 ج. به خاط ر ارزش قدیمیش .         د به خاطر شكل آ ن 

 

نوع فایل:Pdf

سایز: 1.78 MB

 تعداد صفحه:26 

دانلود نمونه سوالات ارشد-ادبیات عرب1





امتیاز :


طبقه بندی: ،
نمونه سوالات ارشد-ادبیات عرب1 ,

تاريخ : 10 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
نمونه سوالات ارشد فیزیک هسته ای

جزوه نمونه سوالات آمادگی آزمون ارشد پیام نور فیزیک هسته ای كه با فرمت پی دی اف آماده شده است

دانلود نمونه سوالات ارشد فیزیک هسته ای

دانلود نمونه سوالات ارشد فیزیک هسته ای 
نمونه سوالات ارشد فیزیک هسته ای 
دانلود نمونه سوالات پیام نور
دانلود نمونه سوالات
فروشگاه اینترنتی
 کسب درآمد اینترنتی 
همکاری در فروش فایل
 سیستم فروشگاه دهی 
کسب و کار
 کارافرینی
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل pdf
حجم فایل 138 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

نمونه سوالات ارشد فیزیک هسته ای 

 

جزوه نمونه سوالات آمادگی آزمون ارشد  پیام نور فیزیک هسته ای

 

 شامل دروس زیر 

1-ساختار هسته ای

2-(کیهان شناسی(اموزش محور

 

نوع فایل:Pdf

سایز: 138 KB 

 تعداد صفحه:9 

دانلود نمونه سوالات ارشد فیزیک هسته ای





امتیاز :


طبقه بندی: ،
نمونه سوالات ارشد فیزیک هسته ای ,

تاريخ : 10 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
نمونه سوالات ارشد عمران-سازه های هیدرولیکی

جزوه نمونه سوالات آمادگی آزمون ارشد پیام نور عمرانسازه های هیدرولیکی كه با فرمت پی دی اف آماده شده است

دانلود نمونه سوالات ارشد عمران-سازه های هیدرولیکی

دانلود نمونه سوالات ارشد عمرانسازه های هیدرولیکی
نمونه سوالات ارشد عمرانسازه های هیدرولیکی
دانلود نمونه سوالات پیام نور
دانلود نمونه سوالات
فروشگاه اینترنتی
 کسب درآمد اینترنتی 
همکاری در فروش فایل
 سیستم فروشگاه دهی 
کسب و کار
 کارافرینی 
نوع فایل
دسته بندی عمران و ساختمان
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1294 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

نمونه سوالات ارشد عمران-سازه های هیدرولیکی


جزوه نمونه سوالات آمادگی آزمون ارشد  پیام نور عمران 

 

شامل دروس زیر :

1-روش اجزاء محدود

2-طراحی هیدرولیکی سازه ها

3-روشهای عددی در مهندسی اب

4-سازه های بتن آرمه1

5-دینامیک

 

نوع فایل:Pdf

 سایز: 1.26 mb

 تعداد صفحه:18 

دانلود نمونه سوالات ارشد عمران-سازه های هیدرولیکی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
نمونه سوالات ارشد عمران-سازه های هیدرولیکی ,

<-BloTitle->
<-BloText->