خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی
Tobacco
خرید یخچال ال جی
فلنج
فی چند
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 13 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مستعانی | بازدید : <-PostHit->
بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار

تحقیق بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار در 25 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار

تحقیق بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار
پروژه بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار
مقاله بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار
دانلود تحقیق بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار

 

تاریخچه

شركتهای اقتصادی عضو حاضر بایستی در مورد استراتژیهای بازاریابی و ماموریت ها واهداف خود بیشتر و بهتر بیندیشند. بازاریابی شركت های اقتصادی امروز در محیطی انجام نمی گیرد كه رقبای ثابت و شناخته شده ای در آن وجود داشته باشند و یا مشتریان دارای ترجیحات و نیازهای معین و با ثباتی باشند ،بلكه آنها در محیط هایی فعالیت می نمایند كه رقبا به سرعت در حال تغییر بوده و پیشرفتهای تكنولوژی ،قوانین و مقررات جدید از یكطرف باعث كاهش وفاداری مشتریان نسبت به محصول شده و از جانب دیگر خط مشی های بازرگانی شركتها و موسسات را كنترل می نمایند و تحت الشعاع قرار می دهند.

در گذشته شركتها می توانستند با تولید كالا و عرضه آن به بازار با فعالیت های فروش و تبلیغات وسیع موفق گردند . امروزه وضع تغییر كرده است زیرا خریداران با انبوهی از محصولات مواجه هستند و انتظارات آنها در مورد كیفیت كالاها و خدمات باگذشته تفاوت زیادی دارد با توجه به این واقعیتها، خریداران ، كالاها و خدماتی را انتخاب خواهند كرد كه با نیازها و انتظارات آنها بیشتر مطابقت داشته باشد.

علیهذا با توجه به گستردگی بازار ونیازهای آنها شركت های موفق ، صداقت ، درستی و احترام به مردم را از ارزش های اساسی شركتهای خود اعلام می كنند و شهرت و اعتبار خودشان را در گروه فعالیت صادقانه و یكپارچه در تمامی معاملات می دانند و بدین صورت است كه می توانند اعتماد و اعتبار مردم را كسب كنند. پس امروز بازاریابی فقط تحقیقات و تبلیغات نیست بلكه فراتر از این نامها وعملیات بوده و امروزه شركتهای مطرح برای جایگاه معنوی خود در بین ملل مختلف می اندیشند و راهبرد تعریف می كنند. شركهتای موفق در ارضاء نیازهای مشتریان خود در بازارهای هدف بیشتر تلاش
می نمایند و از نظر این شركتها، « فلسفه بازاریابی»  بایستی در كل سازمان ها حاكم باشد( از تولید كننده تا مصرف كننده ). اما وظیفه بازاریان شركتها این می باشد كه بازارهایی را شناسایی كنند كه در ارضاء نیازهای مشتریان، بهتر و موثرتر از رقبا باشد.

متاسفانه تا كنون در مورد مدیریت بازاریابی به اندازه كافی و عملی در شركتهای ایرانی فعالیت نشده و باید در این مورد مانند كشورهای پیشرفته تلاشهای بیشتری بعمل آید.

خوشبختانه گروه تحقیقات بازاریابی و بازرگانی شركت نشانه با حمایت های بی دریغ مدیریت محترم آقای سعید علی نژاد ، در این مسیر گام نهاده اند و چنین شایسته است كه از دیدگاهها و تشویق های آن مدیریت از گروه بازاریابی را مورد تحسین قرار داد.

مقدمه

با توجه به رشد روز افزون تكنولوژی و بهره گیری صنایع از تكنولوژی روز ، نیاز به همگام شدن با شرایط تكنولوژی برتر روز به روز بیشتر می گردد و در همین راستا تولید و عرضه روغنهای روانكار با ویژگیهای خاص مورد نیاز می باشد و شركتهای مطرح در تولید روغن های روانكار در جهان مانند : شل – توتال – انی و .. در جهت رسیدن به حداكثر كیفیت و كارآیی دست به تلاش مستمر می زنند.

علیهذا با عنایت به مزایای كشور ایران در راستای تولید محصولات روغن روانكار كه یك كشوری نفت خیز و دارای تكنولوژی قابل قبول در صنایع نفت و گاز می باشد و از طرفی علاقه مند به سرمایه گذاری در جهت كسب علوم روز دنیا برای تولید محصولات با كیفیت و متناسب با نیازهای مصرف كنندگان داخلی و خارجی و از طرف دیگر با توجه به تولید روغنهای پایه با بهترین كیفیت در داخل كشور و وجود بازار مصرف بالقوه مناسب، شركتهای خارجی را علاقه مند به همكاری سرمایه گذاری با شركتهای تولید روغن در ایران را نموده است و این امر باعث تولید بهینه محصول و توسعه محصول و تغییر الگوی مصرف شده است.

ویژگیهای محصول :

از ویژگیهای محصول ،گرانروی بالا ، درجه روغن و زیبایی بسته بندی كاملا مورد توجه بود و سطح كیفی روغن (ApI) در مورد 60% از مصرف كنندگان توجه می كردند.

-    علت فروش بیشتر روغن موتور بهران از نظر تعویض روغنها، آشنایی مصرف كنندگان ( قدمت بهران ) تنوع محصول و قیمت های مطلوب این شركت می دانستند.

-     70 درصد از مصرف كنندگان در مورد انتخاب نوع روغن از مسئولین تعویض روغنها سوال می كردند و به نظرات آنها اهمیت می دادند.

-    تعویض روغنها  كیفیت روغن خوب را در عدم بوی نامناسب، گرانروی بالا
 می دانستند و رنگ زرد روشن را برای روغن مناسب می دیدند.

نحوه واگذاری سردر :

سردر از طرف شركتهای كاسترول و بهران بصورت رایگان انجام شده است و اغلب به فروشگاههای با قدمت بالا و موقعیت مناسب واگذار شده است.

علائم API :

مصرف كنندگان به علائم  ApI توجهی ندارند و آنها اطلاعاتی در این زمینه  ندارند .

روغن موتورهای 1 لیتری و 20 لیتری :

روغن موتورهای 20 لیتری برای ماشین های سنگین مصرف دارد و روغن موتورهای یك لیتری برای موتور سیكلت ها و سرریز خودروها مورد مصرف قرار می گیرد.

 

سهم بازار محصولات رقبا :

سهم از بازار محصولات رقبا با توجه به تحقیقات تعویض روغنها و مصرف بنزین به تفكیك بشرح ذیل می باشد:

مصرف بنزین 000/200/3 لیتر در روز بوده و با توجه به مصرف 13 لیتر بنزین در یكصد كیلومتر و با توجه به تعویض روغن در هر 3300 كیلومتر بشرح ذیل محاسبه
می شود:

میزان كاركرد خودورها در هر روز :             384/615/24 = 13/(100×000/200/3)

میزان مصرف روغن به گالنهای چهارلیتری:                 7459 = (3300/24615384)

میزان مصرف روغن به گالن در سال                           762/237/2 = 300×7459

حال با توجه به تعداد واحدهای فروش روغن در بایگاه های تحقیقاتی كه بشرح ذیل است:

- كل فروش ( نمونه برداری )                             25/19 واحد            100%

- فروش روغنهای متوسط القیت                14  واحد                7/72%‌

- فروش روغنهای خارجی و گرانقیمت        25/5 واحد              3/27%

 

اما به تفكیك رقبا، فروش روغنهای متوسط در قیمت وگران تحت نام محصولات نسبت به فروش كل گالن عبارتند از :

نام محصول

درصد فروش از كل فروش گالن

تعداد فروش به گالن

بهران رخش

13%

209990

بهران توان

7/20%

334384

سوپركیا

4/23%

377999

ایرانول

15%

242307

بهران تكتاز و پیشتاز

13%

209990

كاسترول

8/7%

126000

شل

6/2%

42000

توتال

9/3%

63000

با توجه به تحقیقات بعمل آمده از میزان فروش كاسترول در طول یكسال به میزان 1260000 گالن و با توجه به درصد بدست آمده از مصرف بنزین برای سهم بازار كاسترول و همچنین با توجه به سایر تحقیقات میزان مصرف روغن موتورهای مظروف به تعداد 1615384 گالن در سال تخمین زده شده و میزان روغن موتورهای فله ای به تعداد 622377 گالن خواهد بود.

 بنابراین سهم از بازار روغن های مظروف 8/27 درصد وروغن فله ای به میزان 2/72 درصد خواهد بود.

پیش بینی فروش برای روغن موتور AgIP :

در صورت رعایت استراتژیهای بازاریابی و تبلیغات و .. پیش بینی فروش برای یكسال بصورت ذیل اعلام می گردد.

سال اول :                000/48-000/64 گالن

سال دوم :               000/58-000/90 گالن

 لازم به یادآوری است كه بر خلاف پیش بینی اولیه كه تعداد تعویض روغنها بتعداد 2300 باب مغازه برآورد می شد طی تحقیقات بعمل آمده از منطقه تعداد 700 الی 800 باب مغازه تعویض روغن فعال موجود می باشد.

  

دانلود بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار






امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تحقیقات بازاریابی استان مازندران در صنعت روغنهای روانكار ,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->